Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot Irpola Oy:ssä sekä sen verkkokaupassa

Nämä yleiset myynti- ja toimitusehdot koskevat Irpola Oy:n (myös nimellä ’myyjä’) verkkokauppaa. Verkkokaupan omistaa Irpola Oy, Ratastie 10, 03100 NUMMELA, Y-tunnus: 0140151-9.

Hinnat

Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Kaikki hinnat ja tuotetiedot on ilmoitettu sitoumuksetta. Hintoihin lisätään arvonlisävero, mikä näkyy lopullisessa erittelyssä kassalla. Irpola Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin sekä varaa oikeuden kaupan purkamiseen tai peruuttamiseen hinnoitteluvirheiden johdosta. Mikäli valtiovallan toimenpiteillä tai muilla viranomaisten säädöksillä muutetaan sopimushetkellä voimassa olleita säädöksiä, on myyjällä oikeus toteuttaa hinnanmuutokset välittömästi. Hintoihin lisättävän arvonlisäveron muuttuessa, muuttuvat hinnat vastaavasti.

Maksuehdot

Yleinen maksuehto on etukäteismaksu verkkopankin kautta. Maksutapahtuman yhteydessä käytetään kolmansien osapuolten maksualustaa (luottokorttimaksut, verkkopankkimaksut), näiden häiriöt eivät ole Irpola Oy:n vastuulla. Laskulla myymme tapauskohtaisesti luottotietojen tarkistamisen jälkeen. Tällöin maksuaika on 14 päivää netto, viivästykorko 8% eräpäivästä alkaen. Uusille, ensimmäistä kertaa tilaaville asiakkaille myydään ennakkolaskulla.

Määrät

Varastotuotteet toimitetaan pakkausmäärien mukaisina toimituserinä, mikä riippuu valitusta tuotteesta.

Toimitusmaksu

Toimituskulumme riippuvat valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan. Emme peri erillisiä pakkauskuluja, vaan ne sisältyvät toimituskuluihin. Toimitukset Lähetämme asiakkaan tilaamat tuotteet postitse mahdollisimman pian, useimmiten jo vuorokauden kuluessa tilauksen saapumisesta. Jos jokin tilauksen tavaroista on loppunut varastostamme, olemme asiakkaaseen yhteydessä. Mikäli myyjä ei pysty toimittamaan tavaraa tai ostaja ei järjestämään tavaran vastaanottoa sovittuun aikaan, tulee tästä tehdä ilmoitus välittömästi toiselle osapuolelle, kun este on ilmennyt. Ellei viivästymisen syynä ole ylivoimainen este ja se näyttäisi aiheuttavan huomattavia kustannuksia tai haittaa osapuolelle, joka ei ole vastuussa viivästymisestä, voi kyseinen osapuoli peruuttaa sopimuksen viivästyneen toimituksen osalta. Ellei tilausta peruuteta, sen toimitus siirretään olosuhteet huomioon ottaen kohtuulliseksi katsottavaan uuteen ajankohtaan. Myyjä ei ole velvollinen suorittamaan toiselle osapuolelle viivästymisen perusteella myöhästymissakkoa tai vahingonkorvausta.

Tuotevirheen korjaaminen

Jos toimitettu tuote on vioittunut tai muuten virheellinen, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä Irpola Oy:lle välittömästi ja viimeistään 8 arkipäivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Ilmoitus tulee tehdä kirjallisesti eriteltynä myyjälle. Irpola Oy:llä on oikeus korjata virhe tai toimittaa uusi tuote tilalle. Asiakkaan tulee tarkistaa tuotteen laatu sekä toimituksen oikeellisuus, kun toimitus otetaan vastaan. Vaihdoissa veloitetaan posti- ja lähetyskulut sekä mahdollinen hinnan erotus huomioidaan.

Toimitustavat

Käytämme pääasiassa Postin sekä Kiitolinjan palveluita toimituksissamme. Tilauksen yhteydessä voit valita minkä toimitustavan haluat tilauksellesi. Jos yrityksellänne on oma kuljetussopimus, jota haluatte käyttää, voitte ilmoittaa sen tiedot tilausvaiheessa. Vastuu tavarasta siirtyy ostajalle kun rahdinkuljettaja ottaa sen haltuunsa. Irpola Oy ei vastaa kuljetusyhtiön aiheuttamista viivästyksistä tai vahingoista.

Posti Business Day 14

Perillä vastaanottajalla seuraavana työpäivänä klo 14. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään saapumisilmoitus vastaanottajan osoitteeseen. Pakettia säilytetään saapumisviikko ja kaksi täyttä kalenteriviikkoa ja kuljetusyksikköä saapumisviikko ja yksi täysi kalenteriviikko. Tämän jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

Kiitolinja

Yli 35 kg painoisille lähetyksille, lavalähetyksille ja tilavuudeltaan suurille lähetyksille tarkoitettu kuljetusmuoto. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle työpäivän aikana. Vastaanottaja vastaa toimitustiloissa vapaan kulkureitin järjestämisestä ja lattioiden suojaamisesta. Mikäli toimitus halutaan seuraavaksi arkipäiväksi, on tilaus tehtävä klo 12:00 mennessä.

Nouto varastosta

Voitte myös noutaa tilauksenne varastostamme. Tälloin asia kannattaa sopia puhelimitse etukäteen soittamalla numeroon 0207 401 130. Nouto- ja käyntiosoitteemme on: Ratastie 10, 03100 Nummela. Olemme avoinna ma-pe klo 8-16.

FORCE MAJEURE

Seuraavia seikkoja pidetään vapauttamisperusteina (ylivoimainen este), mikäli ne tapahtuvat sopimuksen solmimisen jälkeen ja estävät sen täyttymisen: Lakko tai muu työselkkaus, tulipalo. sota, liikekannallepano taikka vastaavaa kokoluokkaa olevat odottamattomat sotilaskutsunnat, pakko-otto, takavarikko, valuuttarajoitukset, kapina, kuljetusvälineiden niukkuus, yleinen tavaran niukkuus, suurempien työkappaleiden tai työkalujen hylkääminen, käyttövoiman rajoitukset sekä alihankkijan toimituksissa olevat virheet tai viiveet, tai muu vaikutuksiltaan yhtä merkittävä ja epätavallinen myyjästä riippumaton syy.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Kaikki ostajan ja myyjän väliset erimielisyydet, joista ei muuten voida sopia, ratkaistaan lopullisesti myyjän paikkakunnan oikeuselimissä.

NÄMÄ IRPOLA OY:N VERKKOKAUPAN YLEISET MYYNTI JA TOIMITUSEHDOT ASTUVAT VOIMAAN 1.12.2015 JA OVAT VOIMASSA TOISTAISEKSI, MIKÄLI ERILLISIN SOPIMUKSIN MYYJÄN JA OSTAJAN VÄLILLÄ EI TOISIN OLE SOVITTU.

Verkkokaupasta tilaaminen (ostaminen) on sallittua vain näitä yleisiä myynti- ja toimitusehtoja noudattaen. Mikäli et hyväksy ehtoja, et voi tehdä tilauksia Irpola Oy:n -verkkokaupasta. Tilauksia voidaan tällä hetkellä myydä ja toimittaa vain seuraaviin maihin: Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Norja, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Suomi, Tanska, Tsekki, Unkari, Viro